dilluns, 19 de maig del 2014

Aquest passat dissabte 17 de maig es va fer l'acte de cloenda del Projecte Rossinyol 2013/14, a la biblioteca minicipal de Figueres. Els/les alumnes participants del nostre centre, la Salma, en Yassin i l'Hugo hi van assistir acompanyats per les seves famílies. Una vegada allà, juntament amb les seves mentores van explicar el que els havia semblat l'experiència i les activitats que havien realitzat. Finalment els van regalar un collage amb fotos i dedicatòries de les trobades. Va ser un acte molt emotiu!!!

dimecres, 2 d’abril del 2014

Sortida al mercat!

Els nens i nenes de l´Aula d´Acollida hem anat a comprar al mercat. Mireu que bé que ens ho hem passat!

dijous, 20 de març del 2014

ELS MENJARS DEL MÓN

Els/les alumnes de l'aula d'acollida donen a conèixer els menjars típics dels seus països: Hondures, Equador, Colòmbia, Marroc, Bolívia, Perú,Romania, Brasil,...

A L'AULA D'ACOLLIDA TREBALLEM LES BOTIGUES

Aquesta és la nostra botiga. Aprenem els noms dels aliments. També a comprar i vendre: Què voldria? Quant val? Moltes gràcies

dimarts, 11 de febrer del 2014

BLOGS ROSSINYOLETS

EI!!!! Si voleu saber com s'ho passen de bé els nostres "Rossinyolets", cliqueu els link de la dreta. Val la pena!!!

dilluns, 25 de novembre del 2013

Nou curs, nou Projecte Rossinyol


Aquest passat dissabte 23 de novembre hi va haver la presentació del Projecte Rossinyol 2013-14. En Yassin, la Fàtima, l'Amina i l'Hugo van poder conèixer els seus mentors. Va ser una trobada molt emocionant. Mireu algunes de les fotos de l'acte de presentació!!











divendres, 1 de febrer del 2013

L'aula d'acollida

L´AULA D´ACOLLIDA: L'aula d'acollida és el recurs organitzatiu de què disposa el nostre centre per atendre l’alumnat nouvingut que s'ha incorporat a l’escola a Catalunya en els darrers vint-i-quatre mesos, usualment provinent de la immigració i amb desconeixement dels idiomes vehiculars de les classes. Aquests/es alumnes comencen a anar a l'aula d'acollida fins que el seu nivell de llengua és suficient per assistir de manera regular a l' aula ordinària amb els seus companys d'edat. Segons l'edat d'inici de l'educació formal o la cultura d'origen, el procés d’incorporació serà més o menys llarg. L’important és que l’alumne faci el pas en el moment en què el seu nivell sigui l’adequat per seguir amb garanties el ritme dels aprenentatges a l’aula ordinària.
S’intenta que l'horari de l'aula d'acollida no interfereixi en aquelles matèries que l'alumnat nouvingut pot compartir amb els companys de classe i que la durada de l'assistència vagi disminuint a mesura que avanci en els aprenentatges. Cal la interacció amb la resta de l'alumnat del grup classe per facilitar el seu procés de socialització. Cap alumne/a roman totes les hores lectives a l'aula d'acollida. L’aula d’acollida és un punt de referència bàsic i un marc de treball obert amb una constant interacció amb la dinàmica del centre; un recurs que permet una atenció emocional i curricular personalitzada i un aprenentatge intensiu de la llengua catalana com a complement del treball del grup classe. La metodologia de l'aula d'acollida té en compte l'organització dels aprenentatges de manera globalitzada, l'existència d'activitats funcionals, el foment del treball cooperatiu i l'establiment de relacions personals positives, sempre tenint com a punt de referència ajudar els alumnes a accedir als currículums de totes les matèries en les millors condicions possibles. El recurs "aula d'acollida" s’estructura de manera flexible. Això possibilita atendre alumnat en grups diversos en funció de la seva escolarització prèvia, la seva llengua d'origen o altres característiques que puguin determinar necessitats educatives específiques diferenciades. Pel caràcter obert de l'aula, els alumnes s’hi poden incorporar en qualsevol moment del curs, i també es decideix la reincorporació d'un alumne o alumna a l'aula ordinària en el moment que es considera més adient.
Actualment, la nostra escola compta amb dues aules d’acollida que atenen uns 35 alumnes.